środa, 11 września 2013

Żegnaj smoczku... :)

Podejść odzwyczajenia Darki od zasypiania ze smoczkiem było kilka...Jak dotąd jednak zawsze kończyły się one fiaskiem.
Próbowałam być nieugięta, ale pękałam za każdym razem jak Daria krzykiem domagała się smoczka.Po całym dniu czasami już nie miałam sił, aby z tym walczyć...
Przełom nastąpił 4 dni temu. Daria pierwszy raz zasnęła bez smoka :) następnego dnia lekki grymas, ale też się udało :) 
I tak oto pożegnaliśmy aventowe smoczki w kwiatki ;) Myślę, że mamy już z górki. Dziś czwarty dzień i luzik. Zasypia bez problemu :) Cieszę się, że udało się to osiągnąć :)
Z gorszych news'ów to najprawdopodobniej mamy próchniczkę :(
Ciężko mi to samej dokładnie stwierdzić, bo zmiany są na dolnych jedynkach od wewnętrznej strony i Daria nie pozwala mi się lepiej temu przyjrzeć. Strasznie się denerwuje i szybko zamyka buzię.
O Darki uzębienie od początku dbałam jak potrafiłam najlepiej!
Przed zaśnięciem ząbki zawsze były umyte, smoczki wyparzone a do tego regularnie wymieniane co 2-3 miesiące na nowe.Mała nigdy nie zasypiała z flaszką w buzi.Nigdy nie piłam też z Darią "z jednej butelki", nie oblizywałam smoczka ani łyżeczki.Wszelki cukier w diecie Darii ograniczony jest do minimum! Do picia tylko woda! I teraz coś takiego?! Zła jestem strasznie. Myślałam, że odpowiednią pielęgnacją unikniemy zmian w ząbkach, ale niestety... :(
ZW... i wpisane w niego słabsze ząbki... :(
Jesteśmy już umówione do dentysty. Chcę żeby to zobaczył. No i zobaczymy co powie.
Ja, jak to ja, już szukam alternatywnych rozwiązań u "dr Google". Póki co znalazłam gabinet w Białymstoku, gdzie stosują u małych dzieci nieinwazyjne leczenie próchnicy za pomocą ozonu ( w Augustowie tego nie ma). Metoda ponoć świetna dla maluchów już od 1,5 r.ż., szybka i bezbolesna. Muszę tylko zadzwonić i dopytać o szczegóły, w tym o cenę za taką usługę... 




2 komentarze:

  1. BRAWO!!!!!Chylę czoła dla Twojej determinacji i uporu w odstawieniu smoczka Darce. Co do dentysty...Jestem pod wrażeniem. Aniu jesteś WIELKA! Jesteś wspaniałą mamą. Serce mi się raduje, że mam tak cudowną córkę. Jestem z Ciebie dumna.

    OdpowiedzUsuń